Nazionale Svezia


Sedan jag hörde av mig sist har jag hunnit resa med U20-beachvolleybollandslaget till Italien där jag och min partner Diana spelade EM. Det var en häftig upplevelse som jag aldrig skulle vilja byta bort. Bara att få delta och känna atmosfären det är på så stora tillställningar var grymt coolt. Vi hade Italiens förstalag, Polens andralag och Slovenien i vår grupp. Det blev tyvärr förlust i alla tre matcherna, men vi spelade upp oss ordentligt i den sista mot Italien då de spelade på hemmaplan och dessutom på Center Court. Det var maffigt att spela med så pass stor publik. Har jag aldrig gjort tidigare. Stort tack till Diana, men även till volleybollförbundet som trots allt gjorde det möjligt för oss. (Trots att vi blev uttagna sent och inte spelat en enda match tillsammans innan EM)