I´m going home

 


I eftermiddag tuffar tåget från Falköping C först till Jönköping för byte, vidare till Värnamo för byte nummer två, och tillsist stopp i lilla Kinnared, 3 km från Brännögård, där jag bor. Jag orkar inte vara kvar i Falköping när jag ändå mår dåligt, ska bli skönt att komma hem och kunna ta det lugnt utan att ha massa stoj och stim runt omkring sig hela helgen. Jag stannar hemma tills på söndag då jag åker tillbaka för skola på måndag igen. Antibiotikan som jag fick igår ska jag äta i tio dagar framöver. Jag har någon bakterie i kroppen som spridit sig ganska ordentligt, det är därför jag är krasslig på så många olika håll. Feber, halsont, hosta, förkylning, yrsel, ont i öronen, huvudvärk och illamående är listan på det hela. Men jag tycker mig känna att det redan känns lite bättre, har nästan inte alls ont i halsen, dock består de andra problemen. Det känns lite trist att missa skolan såhär i början, men det kan jag inte hjälpa. Jag hade inte klarat av att sitta i skolan hela dagen i vilket fall som helst så det är bara att gilla läget. Snart är det dags för dagens antibiotikakur nummer två. "Ta en tablett en timma innan- eller två timmar efter maten för bästa effekt" sade doktorn och Emelie lyder order. Jag vill bli frisk!!!
 
Ta hand om er! /Emelie