Sommarprat

Idag har jag klistrat på etiketter, packat och tejpat ihop boxar till 690 små remover-flaskor som ska till något land i öst. Jag har även klistrat etiketter på små färgcremestuber, ca 300 stycken. Det är mycket etiketter och smålappar som ska på olika produkter. Enligt min egen åsikt är det dock tusen gånger roligare att klistra etiketter än att sätta i skumgummisvampar i små burkar.

En väldigt positiv sak som händer på jobbet är att man har mycket tid samtidigt som man jobbar då man kan lyssna på musik till exempel. Jag har laddat ner en gratis app som heter "podcaster" där man kan ladda ner gratis radioprogram och så kallade podcasts. Jag har lyssnat på dokumentärer från bland annat sommarpratarna och sommar i P1. Idag lyssnade jag på en dokumentär om mordet på Engla Höglund. Det var otroligt gripande men samtidigt väldigt intressant. Jag rekommenderar verkligen alla mina läsare att lyssna på program som detta. Man får en inblick i hur andras liv ser ut, sett ut och hur olika människor värderar och ser på sina liv. Jag har lyssnat på sommarprat av Jonas Gardell, Sofie Fahrman, Jenny och Susanna Kallur, Mia Skäringer, David Hellenius, Henrik Larsson, Anja Pärsson och Maja Ivarsson. Vissa är fruktansvärt rörande och stundtals oerhört gripande medan vissa sprudlar av glädje från början till slut.

Detta hade varit mitt dagens tips om jag nu hade haft ett dagligt sådant. Det här kanske är starten på något nytt, jag kanske ska ta och börja med ett litet dagligt tips om olika saker jag lyssnat på eller fastnat för under mina arbetstimmar på dygnet. Vad sägs om det? Ni får gärna höra av er om åsikter. Jag är öppen för förslag!

martina

Ok, vi vill ha bra tips på hur man lär barn spela volleyboll!! Hur är reglerna för kids volley? Vi har precis köpt boll och nät till trädgården så nu ska jag lära kidsen spela volleyboll!! Kanske nån rolig övning jag kan köra med dem?

Jag har också lyssnat på sommarpratarna. Ett tips från mig, Kristian Gidlund!

Kram kram