Helgen i Stockholm



 


I lördags åkte vi mot huvudstaden 06:00 för att spela match 14:30 i Satelliten mot Sollentuna. Vi vann med 3-0, och jag är faktiskt nöjd med min insats om man tänker på att jag inte spelat mer än en match innan. 
 
Jag stannade kvar hos min storebror, som bor på Kungsholmen. Vi käkade thaimat på kvällen och kollade på matchen mellan Sverige-Danmark och även på "Så mycket bättre". I söndags gick vi upp och åt frukost vid niotiden, tog en promenad i en park och åt lunch innan vi åkte till Sollentuna sim- och sporthall där Hampus hade samling inför sin match och jag blev upphämtad av Hanna och hennes pappa. 
 
Jag och Hanna tog en fika på Espresso House inne på Sollentuna centrum och tog ikapp lite av all den tid vi varit ifrån varandra. Det var så mysigt att spendera ett par timmar med henne, insåg verkligen att jag saknat henne när vi satte oss ner tillsammans. Men tiden går fort när man har roligt, och plötsligt var klockan 15 och då började Hampus match som jag ville kolla på. Jag begav mig mot sporthallen igen medan Hanna tog tåget till hennes lägenhet i Solna. 
 
Hampus lag vann tillslut med 3-2 efter en jämn match. Vi fick skjuts hem av en kille i hans lag och fixade sedan i ordning lite mat när vi kom tillbaka till lägenheten. Vi åt vegetariska linsburgare med lite olika tillbehör, bland annat sötpotatispommes. Mums! 
 
Vi kollade på Madagaskar och en dokumentär som heter "Forks over knives". Rekommenderar ALLA att se den!!! Efter dokumentären känner jag att jag verkligen har som ansvar att ta hand om min kropp och ta till vara på den tiden jag har på jorden. Jag vill inte äta kött eller mjölkprodukter i den utsträckningen jag gjort hittills, efter jag sett dokumentären. Den fick mig verkligen att öppna ögonen för hur mycket våra kroppar påverkas av allt vi stoppar i oss. Dokumentären finns på Netflix, men går alldeles säkert att tanka ner från nätet eller hitta på andra ställen också. Jag vill inte drabbas av några hemska sjukdomar på grund av vad jag själv skapar i min kropp. Snälla, för er egen hälsas skull, se dokumentären. 
Kungsholmen - Sollentuna - Sthlm - Stockholm - volleyboll